fredag 22 februari 2013

Böcker jag läser just nu

Den afrikanska farmen - Att läsa klassiker är något som verkligen kräver ens uppmärksamhet, och detta behöver inte vara negativt, utan syftar huvudsakligen på att du måste koncentrera dig för att förstå sig på och uppskatta boken. Jag har under de senaste månaderna läst både Svindlande Höjder och Den afrikanska farmen - en mycket detaljrik bok med en fin handling.

Finale - Är den sista boken i serien Fallen Ängel, och eftersom boken inte hunnit översättas än läser jag den på engelska. Än har jag inte hunnit så långt, men förhoppningsvis är den lika bra som de tidigare böckerna.

Anne Franks Dagbok - En bok jag hållit på att läsa i flera månader, jag hade dock tänkt läsa ut den snart.

Delirium - Är del två i Delirium-trilogin, den första boken som lyder såsom trilogin heter, föll jag verkligen för - och förhoppningsvis faller jag även för denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar