lördag 24 november 2012

Serier jag följer


 En alldeles underbar serie som i säsong 1 tar sin början år 1912, då Titanic sjunker.
Under åren får man sedan följa människorna och intrigerna som utspelar sig på godset "Downton Abbey", och för tillfället går säsong 3 på SVT1 klockan 21.30 varje lördag!


 Portkod 1321 är en serie på tio avsnitt, som sänds på SVTplay, och som handlar om Agnes och Steph, som trots motstånd tvingas inse att de trots allt är plastsystrar, när deras mamma respektive pappa ger sig av på semester, och lämnar dem ensamma med Agnes lillasyster i en lägenhet i Stockholm.


Också en underbar serie, som (till stor del) handlar om de privilegierade ungdomarna på Upper East Side, samt människorna i deras närhet och intrigerna som utspelas mellan dem.
Gossip Girl serien innehåller 6 hela säsonger, varav den sjätte sänds på tv nu, och jag började följa serien förra året (om jag minns rätt). Avsnitten är dock 40 minuter långa, och en säsong kan innehålla runt 20 avsnitt, så jag har inte hunnit så långt ännu...


Och så tillsist Vetenskapens Värld, programmet som sänds klockan 20.00 varje måndag på SVT2, och som jag troget följt i över ett och ett halvt år!
Titeln säger det mesta, och handlar som sagt om vetenskap i alla dess former - personligen tycker jag att man får ut väldigt mycket av programmet, och jag brukar se fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar