söndag 16 september 2012

Rocksjöregattan


Så var årets sista tävling avslutad, Höstregattan i Rocksjön som anordnades av min klubb - JKK - helgen har varit hektisk och sett ut ungefär såhär;
I igår vid tio-tiden kom jag ner till Rocksjön för att värma upp och förbereda mig inför mitt försöksheat på 200 meter, loppet gick relativt bra, och jag kom till B-final.
Efteråt åt jag lunch och tog det lugnt, innan jag vid runt tre gick ut på vattnet igen för att tävla i B-finalen -Jag vann loppet, och lyckades även slå min försöksheatstid, något jag är nöjd över.
Senare på eftermiddagen skulle jag egentligen även ha paddlat ett försöksheat på 500 meter, men jag hoppade över det på grund av trötthet och förkylning.

Idag kom jag ner till Rocksjön vid nio, där såg jag på när min ena bror tävlade samt ett flertal av mina kompisar. Klockan halv två gick mitt långlopp av stapeln, på 2500 meter, och även denna gången lyckades jag slå min förra tid.
Det har varit en toppenhelg, men nu är tävlingssäsongen över och i vinter får jag passa på att bygga upp konditionen och styrkan igen, för att kunna använda den nästa sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar