måndag 27 augusti 2012

Sommarlovssummering - del 2

Väl hemma igen efter veckan i Göteborg och Bovallstrand tog jag det lugnt, läste böcker och umgicks med kompisar.
Under helgen som kom åkte jag sedan ner till Skåne med familjen för att besöka delar av släkten. 
Vi tillbringade helgen i Lund, en stad som jag faktiskt föll för, och sedan åkte vi vidare till farfar.

Hos farfar var vi i en vecka, och vi fiskade, plockade svamp, åt god mat och bara tog det lugnt.
När veckan hade gått bar det av hemåt igen, där jag stannade i två veckor innan jag och min ena bror begav oss mot Bengtsfors i Dalsland!

Lägret vi var på hette Flatwater Summer Camp, och är ett kanotläger för ungdomar upp till 16 år. Jag hade verkligen en underbar vecka med mycket skratt, träning, och andra aktiviteter.

På fredagen, efter att ha tillbringat fem dagar i Bengtsfors, åkte vi hem  igen- och dagen därpå åkte vi med pappa till Öland.

Vädret var lika fint som alltid på Öland, solen lyste varje dag så vi spenderade den mesta av tiden på Böda där vi solade och badade.
På kvällarna åkte vi runt på ön och gick i både Trollskogen och Tujaskogen, vandrade runt i Byrums Raukar och gick på en geologisk exkursion vid Horns Udde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar