onsdag 22 augusti 2012

Förväntningar inför hösten


Så drog skolan igång igen igår, och det var med blandade känslor jag infann mig i klassrummet klockan nio. Självklart var det kul att träffa alla kompisar igen, men jag kan inte undgå känslan av att sommarlovet har gått för fort, och att jag bara vill återuppleva allt en gång till.
Den kommande hösten för med sig nya förväntningar, bland annat blir det första året med betyg för mig - i och med att jag börjar åttan, och detta ska bli en ny (annorlunda) och spännande förändring.
I september ska jag förövrigt börja med min konfirmation, och om ett år bär det av till Taizé i Frankrike tillsammans med en mängd andra ungdomar från hela världen, lite extra kul också eftersom jag läser franska.

I höst tänkte jag även blogga mer regelbundet, kanske inte varje dag - men ett par gånger i veckan om jag hinner och orkar och hittar motivationen. Hur som helst hoppas jag att ni fortsätter följa bloggen, och så självklart att ni får en fin första vecka i skolan, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar