söndag 1 januari 2012

Ett underbart slut på ett underbart år!




Nyårsaftonen var, på så många sätt, en perfekt dag för att avsluta det gångna året.
Dagen innan åkte vi upp till min farfar, för det var är vi skulle fira och umgicks på kvällen.
När jag sedan vaknade på nyårsaftons morgon och tittade ut genom fönstret, såg jag en klarblå himmel och  rimfrost över allt.
Morgonen passerade och jag passade på att gå ut och ta massa kort, och det var så där härligt kallt som jag inte upplevt hittills på hela den här vintern. (Det var då jag tog korten ovan.)
En bit efter lunch tog vi en promenad och sedan påbörjade vi matlagningen!
Till förrätt åt vi en voul au vent med kantarellstuvning, huvudrätten bestod av både rådjur, älg och potatisgratäng med sås.
Efterrätten var den klassiska (för oss) mullvaden, och nej - det är ingen riktig mullvad.
Mullvad är en efterrätt som fått sitt namn efter utseendet, eftersom de liknar de högar mullvadar bygger;
Inuti ligger katrinplommon och mousse, täckt med grädde och riven choklad!

Jag hoppas att ni haft ett underbart 2011 och att detta året blir minst lika bra, Puss och Kram!

1 kommentar: