onsdag 19 oktober 2011

Gymnopédio No. 1


Sitter här framför datorn och lyssnar på piano musik / klassisk musik.
Tycker det är underbart! 
Dagen idag har varit toppen - har fått min första riktigt "klassiska" låt i läxa på pianot, nämligen Ballade pour Adeline.
I och för sig så är den ju inte gammal, den är (nog) inte ens tillräckligt gammal för att räknas som en klassiker - men den påminner om en sådan...!

Ska också passa på att säga att ni borde kolla in Sofias blogg, då blir hon nog glad! 

Puss!


3 kommentarer:

  1. svar:
    Jag har verkligen inget emot att bli kopplad som din syster, men det jag stör mig på är att folk tkr att alla som har asiatisk bakrund (öst-asien syftar jag mest på) är lika varandra... :D

    SvaraRadera
  2. Sv: Det jag stör mig mest på är att man blir indelad i en grupp, liksom:
    "vi är asiater vi har så mkt gemensamt!"

    Men men, ^^

    SvaraRadera