lördag 26 januari 2013

Nyheter på bokfronten i vår (samt i år) - Del 2


För att, till och börja med, referera till föregående inlägg, där jag idag berättade att jag tillsammans med ena brodern inhandlat en ny bok, så tänkte jag nu berätta att det är; Berättelsen om Pi, som är nytillskottet i vår bokhylla.
Som bekant såg jag filmen på Nyårsafton, och den fångade både mig och familjen totalt, och jag hoppas (och tror) att filmen är precis lika bra!


Minns ni när jag för någon vecka sedan publicerade ett inlägg där jag skrev om några böcker som kommer ut i vår? Om inte finner ni det här.
Här kommer dock del två av Nyheterna på bokfronten i vår, samt i år;

Först ut kommer Rädda mig inte, uppföljaren till Rör mig inte, ut i april, en bok jag verkligen ser fram emot - inte allra minst för dess vackra och målande språk, men också för att handlingen verkligen fängslar läsaren!


Även den avslutande delen på den fristående trilogin De utvalda, Hemligheternas Rike, och även denna bok släpps i april.
När jag först köpte hem De Utvalda hade jag inga direkta förväntningar, eftersom jag inte hört så mycket om boken, det visade sig dock att sådana inte var nödvändiga, eftersom boken trollband mig ändå.


Nyligen har även Beautiful Creatures, som har biopremiär snart - och vars trailer ni finner här - blivit utgiven av bokförlaget Semic, de som publicerar De Utvalda-trilogin. Filmen verkar väldigt bra och likaså boken, därför ska jag se till att läsa den snarast möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar