tisdag 16 oktober 2012

Fem bästa...


Böckerna: Som bekant är jag ju lite smått förälskad (det var en underdrift) i både Jellicoe Road och Hunger Games, så dessa är självklara på de fem bästa böckerna. Fortsättningsvis är Boktjuven, The Fault In Our Stars, Vampire Academy och Miss Peregrines hem för besynnerliga barn superbra böcker!

Filmerna: Harry Potter, Hunger Games, Allt för min syster och Dear John är filmer jag sett ett flertal gånger (i alla fall de tre första), och jag råkar gilla filmer som Upp och Modig, så dessa måste nog med på listan också.

Bloggarna: Filippas, Alvas, Isas, Lauras och Paulas bloggar är bra alla fem!

Ämnena: Oj, egentligen gillar jag faktiskt alla ämnen i skolan (i stort sett), men favoritämnena är väl*... SO, NO, Engelska, Franska och Hemkunskap/Svenska.
* Sedan beror det på vad vi arbetar med, det är ju inte alltid så att det område vi jobbar med är just det jag finner mest intressant, men det finns stora delar i alla dessa ämnen som jag gillar.

Låtarna: Det finns oändligt med låtar som jag gillar och tycker om, men här är fem gamla favoriter: Very Loud, Gravity, Safe and Sound, Hope och Doesn't mean anything.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar