torsdag 16 februari 2012

Böcker!


Och så till mitt absoluta favoritämne... Böcker!


Ovan ser ni ett antal tips som jag valt ut speciellt, och rekommenderar - dessa är:

- Sonya Sones böcker: Hon har skrivit bland annat Vad min pojkvän inte vet och Vad min flickvän inte vet.

- Jostein Gaarders bok Sofies Värld. En roman om filosofins historia - den är väldigt intressant, även om jag bara hunnit läsa runt en fjärdedel av boken ännu.

- Jessica Schiefauer med sin Augustpristagande bok Pojkarna. Om att inte vilja växa upp och vänskap, men även om att bli någon annan.

- Alyson Noëls bok Evermore - första boken i en serie.
Boken handlar om sjutton år gamla Ever som är med om en bilolycka där hon mister sin familj, och sedan vaknar upp med förmågan att se folks auror.

- Maggie Stiefvater med sina tre böcker Shiver, Linger och Forever - där de två första böckerna finns översatta. Rekommenderas starkt!

- Suzanne Collins med trilogin Hungerspelen. Jag upptäckte dessa böcker för runt en och en halv månad sedan och är helt förlorad, den första boken har premiär på bio den 23 mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar