lördag 24 september 2011

Höstmarknad!

God Lördag! 

Idag har det varit höstmarknad på stan, vilket innebär att många affärer har små stånd utanför affären där de "rear" ut saker.
Hade inte ekonomin att köpa något jättestort, utan fick gå och hålla mig hela tiden för att inte plocka fram plånboken^^
(Det dumma är att när man inte kan/får köpa något, det är då man hittar en massa saker - så var det idag...)
I vilket fall som helst så gick jag och pappa och bröderna ner till stan, där vi gick och tittade tillsammans  en stund senare gick vi och fikade, tack pappa <3
Efter fikat skulle jag infinna mig på Stadsbiblioteket för att hjälpa till med en sak med Kulturskolan, dock råkade jag komma försent - så jag fick ledigt - istället gick jag runt på bibblan  och hittade 10 böcker
När jag var klar satte jag mig i caféet och började läsa i --------------->             
Medans jag väntade på att Filippa skulle komma.
Pappa och bröderna skulle hitta på annat.

Efter en liten stund kom Filippa och vi gick tillsammans på stan - därefter kom Stina och tillslut Beata.
Vi gick in på Akademibokhandeln, och där hittade jag världens mysigaste lilla bok, nämligen denna 
--------------------> 
      
           
 När jag varit på stan i tre och en halv timma, bestämde jag och Stina att vi skulle gå hem, Filippa och Beata skulle nämligen till bibblan, och det kändes onödigt att gå dit igen!
Väl hemma har jag bara tagit det lugnt, läst och hjälpt pappa med maten. 
Nu ska jag försöka göra lite läxor, spela piano och läsa.
Ha en fortsatt bra lördagskväll!

Puss och Kram :-*

1 kommentar: