måndag 18 juli 2011

Pride and Prejudice

En kväll när jag var hos farfar såg jag halva Pride and Prejudice på trean och blev helt lost!
När vi kom till Stockholm var vi inne på Akademibokhandeln och där hittade jag samma inspelning av filmen som jag sett på tv:n, så jag köpte den och såg klart på filmen!
Stolthet och Fördom (som den heter på svenska), är för er som inte vet, en bok skriven av Jane Austen.
Det finns många olika filminspelningar av boken, men det är den senaste, från 2005 med Keira Knightly och Matthew MacFadyen som jag köpte.
Filmen är så underbar och soundtracket är väldigt vackert, nu återstår bara att se om boken är lika bra som filmen - vilket jag förmodar!
Bilden är tagen från google!

1 kommentar:

  1. Okej det låter kul! Hoppas du får en härlig bokupplevelse då :) <3

    SvaraRadera